چه دلیلی، پشت موفقیت یا شکست یک استارتاپ است؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ را دارید، نگاهی دقیق به افراد پشت پرده آن بیندازید. شخصیت، مهارت‌ها و توانایی نوآوری آن‌ها است که موفقیت یک کسب‌و‌کار را رقم می‌زند.

نکات کلیدی:

  • راز موفقیت استارت‌آپ داشتن یک بیزینس پلن بی‌نقص یا بودجه کلان نیست، بلکه داشتن بهترین تیم است.
  • اگر بتوانید یک فرهنگ یادگیری مستمر ایجاد کنید و زمان، انرژی و پول برای سرمایه‌گذاری در نیروهای خود اختصاص دهید، در مسیر جذب افراد برتر و داشتن نیروی کاری باانگیزه قدم برداشته‌اید.
  • در هر شرکتی، کارمندان یک منبع ارزشمند محسوب می‌شوند. آن‌ها نه تنها به راه‌اندازی سریع استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند و با سرعت و جدیت برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه فعالیت می‌کنند، بلکه تجربه‌ای غنی از تحصیلات، مهارت‌ها، خلاقیت و موارد دیگر را به همراه می‌آورند. این موارد، دارایی‌های ناملموسی هستند که سرمایه انسانی را به یک بخش حیاتی در پازل استارت‌آپ‌ها تبدیل می‌کنند.

نیروی کار با استعداد و با انگیزه می‌تواند تفاوت بین یک تجارت موفق و یک تجارت شکست‌خورده را رقم بزند.

حال، میخواهیم ببینیم چگونه سرمایه ی انسانی، میتواند به یک صلاح مخفی برای رونق بخشیدن به یک استارتاپ شود؟

سرمایه‌گذاری روی افراد و مهارت‌هایشان:

در حالی که کارآفرینان ایده‌های خوبی دارند، آن‌ها به تیمی با مهارت‌های مناسب برای تبدیل ایده خود به یک محصول یا سرویس قابل اجرا نیاز دارند. این به معنای یافتن افراد مناسب با مهارت‌ها و تجربیات خاص برای پیشبرد نوآوری و حل مشکلاتی است که دیگران نمی‌توانند. شخصیت، نگرش و اخلاق کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ها یکی از عناصر سرمایه انسانی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. شما می‌توانید کسی را استخدام کنید که بهترین در حوزه خود باشد، اما اگر باعث ایجاد اختلاف و درگیری در تیمتان شود، نتیجه نخواهد داد.

در نقطه مقابل، موفقیت استارت‌آپ شما به افرادی بستگی دارد که می‌دانند در حال انجام چه کاری هستند و آن را به خوبی انجام می‌دهند. ساختن یک شرکت قوی با افراد خوب که در جهت برآورده شدن نیازهای فنی روزمره سازمان کمک نمی‌کنند، دشوار است. انتخاب فرد مناسب، یک عمل متعادل‌کننده است که باید اولین بار به درستی آن را ارزیابی کنید، زیرا استخدام فرد اشتباه می‌تواند شرکت شما را به عقب برگرداند و در محیط سریع استارت‌آپ‌ها، این موضوع برای سرمایه‌گذاری‌های آینده به فال نیک نیست.

جذب و حفظ استعدادهای برتر:

هر کسی که با فرهنگ استارت‌آپ‌ها آشنا باشد می‌داند که وقتی سعی می‌کنید بهترین استعدادها را جذب کنید، می‌تواند کاملاً بی‌رحمانه باشد. این یک رقابت شدید است که در آن بسیاری از شرکت‌های نوپا برای سرمایه‌های ارزشمند رقابت می‌کنند. به همین دلیل، ایجاد فرهنگی که افراد مناسب را جذب کند، یک امر ضروری است. با تغییرات زیادی که در دهه گذشته رخ داده است، راه‌های زیادی برای تمایز استارت‌آپ‌ها به معنای ملموس باقی نمانده است، مانند کار مجازی، میزهای پینگ پنگ، غذای رایگان و غیره. اکثر شرکت‌هایی که قبلاً این موارد را ارائه می کردند، بیشتر به فروش ارزش‌های خود و آینده‌ای که با داشتن افراد مناسب می‌توان به آن دست یافت، تمرکز می نمایند.

با جلب کردن حس ارزش‌گذاری فردی و ارزش ذاتی به افراد، می‌توان تا حد زیادی آنها را جذب کرد. با این حال، پس از جذب آن‌ها، بازی هنوز تمام نشده است. طبق گفته Founders Circle، میانگین مدت زمان ماندگاری کارمندان در استارت‌آپ‌های با رشد بالا دو سال است. اگر جذب آن‌ها به اندازه کافی سخت نباشد، حفظ آن‌ها حتی چالش‌برانگیزتر است و این نرخ ریزش قابل درک است. به این دلیل که زندگی استارت‌آپی طاقت‌فرسا است و به سرعت می‌تواند بر همه افراد سازمان تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که ابتکارهای تعامل کارکنان بسیار مهم است. به عنوان یک کارآفرین، باید به خاطر داشته باشید که شما افراد واقعی را برای کار در مجموعه خود دارید و حتی وفادارترین آن‌ها نیز نیازهایی دارند.

با اعضای تیم خود به صورت جداگانه صحبت کنید و گفتگوهای صادقانه‌ای در مورد حال آن‌ها، وضعیت شرکت و نحوه کمک رسانی تیم به یکدیگر در دوره‌های چالش‌برانگیز داشته باشید.

فرهنگ یادگیری مستمر:

با وجود اینکه محدودیت‌های زمانی و بودجه‌ای در استارت‌آپ‌ها گاهی اوقات می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، همچنان مهم است که برای کارمندان خود فرصت‌هایی برای تمرکز بر یادگیری پیشرفته و توسعه مهارت‌ها ایجاد کنید. دادن فرصت به کارمندان برای دنبال کردن علایق خود و بهبود مهارت‌هایشان، بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند سرمایه انسانی است. اگر به صنایع فناوری و نرم‌افزار فکر کنید، می دانیم که تغییر و تحول در این صنعت مداوم است و بدیهی است که شما می‌خواهید تیم شما از آخرین روندها و پیشرفت‌ها مطلع باشند و این بینش‌های جدید را به سازمان شما وارد کنند. همچنین شما می‌خواهید تیم شما با فناوری که با آن کار می‌کنند تکامل یابد، بنابراین به آن‌ها زمان کافی برای تمرکز روی آخرین به‌روزرسانی‌ها و ادغام آن ایده‌ها در کارهای روزانه‌شان بدهید.

این نه تنها یک سرمایه‌گذاری ضروری برای شرکت شماست، بلکه پیامی را نیز به کارمندان شما می‌رساند که برای آن‌ها و حرفه‌ی آن‌ها ارزش قائل هستید. شما می‌خواهید آن‌ها بهترین نسخه‌ی خود باشند و فرصت‌هایی برای آن‌ها فراهم کنید تا بر دانش و تجربیات خود بیفزایند. از نگاهی دیگر این می‌تواند ترسناک باشد، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که آن‌ها تمام این دانش جدید را با خود به سازمان دیگری ببرند، اما این ریسکی است که باید مایل به انجام آن باشید، اگر به معنای بهبود محصول و خدمات خود در عین حال تقویت فرهنگ شرکتتان باشد.

ساختن یک تیم برنده:

هیچ فردی نمی‌تواند تمام کارها را به تنهایی انجام دهد، و نه استعداد انجام همه کارها را دارد.

به عنوان یک رهبر در یک سازمان، مسئولیت شما این است که تشخیص دهید که نمی‌توانید همه کارها را انجام دهید و نباید هم این کار را بکنید. پیدا کردن افراد مناسب، تفاوت عظیمی در کاری که انجام می‌دهید ایجاد می‌کند. این شامل ساختن یک تیم متنوع و فراگیر می‌شود. یک تیم قوی و متنوع نشانه خوبی برای سرمایه‌گذاران از یک سازمان سالم است و همچنین تیم شما را به فکر کردن در روش‌های جدید و خلاقانه‌ای سوق می‌دهد که برای توسعه حیاتی است.

هر فردی در سازمان شما باید به عنوان یک متحد راهبردی و یک منبع برای رشد، توسعه و موفقیت مستمر شرکت شما دیده شود.

منبع: www.Entrepreneur.com

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *